Pozvánka na debatu: Protesty proti v G20 v Hamburku a festival Marxism v Londýně

V červenci se v německém Hamburku a v britském Londýně konaly dvě významné události radikální levice. Tou první byly protesty proti zasedání představitelů zemí G20. Několikadenních protestů a alternativního summitu se zúčastnily desetitisíce lidí, včetně lidí z České republiky. V Londýně se ve stejnou dobu konal každoroční antikapitalistický festival Marxism. Několik tisíc lidí z celého světa diskutovalo o alternativách vůči  současnému kapitalismu. O své zážitky se podělí účastníci akcí Vojta Roček a Jan Májíček. Na akci budou k dispozici časopis Solidarita …

Co znamená výsledek voleb v Řecku?

Drtivé vítězství SYRIZY v předčasných volbách děsí pravicové politiky a novináře napříč Evropou. Stejně tak vzbuzuje na levici naděje a očekávání, že by vláda této strany mohla zkoncovat s neoliberálním kapitalismem. O řeckých volbách z Řecka promluví Kateřina Kňapová a o dalších perspektivách promluví Jan Májíček (SocSol) Plakát ke stažení zde: PDF Událost na FB

Debata: Konec dějin a myšlení alternativ

V úterý 22. listopadu se konala ve studentském klubu K4 v budově Filozofické fakulty v Celetné v Praze debata Konec dějin a myšlení alternativ. Organizoval ji v rámci své série veřejných debat Kritický klub Spolku studentů historie FF UK, jehož pozvání přijali filozof Václav Bělohradský, historik Michal Kopeček a člen Socialistické Solidarity Jan Májíček. V přeplněném sklepení klubu se netísnili zdaleka jen studenti, kromě neakademické veřejnosti si debatu přišli vyslechnout i vyučující, mezi nimi také Michal Pullman, autor nedávno vydané …

Debata: Školství a vzdělávání

V úterý 7. 6. se v Městské knihovně v Praze v rámci cyklu přednášek pro veřejnost uskutečnila ve spolupráci s iniciativou ProAlt přednáška profesora Stanislava Štecha s názvem Kult efektivnosti a úpadek školního vzdělávání. Odborník v oblasti pedagogické psychologie a v současnosti též prorektor pro rozvoj Univerzity Karlovy mluvil zejména o základním (i učňovském a středním) školství. Zmiňoval rychle klesající kvalitu českého školství vzhledem k zahraničí v posledních dvou desetiletích, ale také procesy dlouhodobější a neomezené jen na Česko jako snahy o změnu pojetí a cílů školního vzdělávání od znalostí …