Plánované rušení železniční zastávky Praha-Strašnice

„Z Hostivaře k mostu přes Průběžnou ulici půjde trasa trati zhruba v původní stopě. Za mostem se ale nestočí ke Strašnicím jako dosud. Bude přeložena do přímého směru se stávajícím nákladovým nádražím Praha-Strašnice. Do své původní trasy se trať vrátí u mostu, pod nímž končí ulice U Slavie.“ Toto se píše v článku Pražského deníku s názvem „Stanice vlaku ve Strašnicích za tři roky zmizí z mapy,“ který vyšel 27. července 2011. Díky tomuto článku jsem si potvrdil …

Po prázdných kolejích k lepším zítřkům

Česká republika patří mezi země s nejhustší železniční sítí vůbec. Hustá síť kolejí začala vznikat v polovině 19. století. V roce 1880 schvaluje Říšský sněm Zákon č. 56/1880 ř. z. O výstavbě místních drah, který různými pobídkami podpořil jejich vznik. Nastalo zlaté období budování lokálek, které přeťala až 1. světová válka. Regionální železnice je tedy typickým produktem své doby, přelomu 19. a 20. století, nebo chce-li, zlatého věku a víry v pokrok prostřednictvím techniky. V době svého vzniku nebyl rozhodujícím motivem nejen zisk …